آخوند، ویروسی خطرناکتر از کووید19!
بیایید به این حقیقت باور بورزیم که تا آن زمانی که حوزه های علمیه، نهادهای تولید کننده ی قشری از جامعه که آخوند خوانده میشوند، پا برجا و بر سراسر جامعه سلطه افکنده اند، نه به شفا از این بلای آسمانی میتوان امیدوار بود و نه به رهایی و آزدی وجدان از دغدغه های دین و شریعت. اگر نهاد کهنسالی همچون، نهاد شاهنشاهی منقرض شدنی ست، چرا به فرو پاشی حوزه های علمیه نیاندیشیم، حوزه هایی که در طول تاریخ، فرهنگ، اخلاقیات و راه و روش زندگی ای را تبلیغ و ترویج نموده اند که اساسا در خصومت و ستیز بوده اند با زمان و با آزادی، با عقل و خرد انسانی، با خود آئینی و خود مختاری. هم اکنون شاهد هستیم که رژیم دین چگونه به ویروس کرونا جا خالی داد و سراسر کشور و منطقه را با این ویروس کشنده آلوده نموده است و لجوجانه به نفی نقش خود در انتشار این بیماری واگیر ادامه میدهند. مگر آنکه در ساکن ماندن و پس رفتن راضی و خشنود باشیم و به تحولاتی تن در دهیم کمتر از تاریخ ساز، کمتر از آنکه ملت ما را برجایگاه برجسته ای در کنار ملت های بزرگ تاریخ، بنشاند. در کمال ناخشنودی ست که بگوییم برخورد به کرونا تا کنون نشانداده است که دوران حکومت ولایت بسر آمده است و باید ولایت را به موزه های تاریخ بسپاریم، قبل از آنکه به آخوند اجازه دهیم که هستی ما را به نابودی بکشاند.
نقدی بر نامه اساتید دانشگاه و فعالان سیاسی به دونالد ترامپ
امروز نامه ای از سوی شخصیت های شناخته شده منتشر شده که در آن, عملا همسو با جواد ظریف, از دولت ایالات متحده آمریکا درخواست برای "رفع تمام موانع" تحریم ها شده است. این نامه که مشخصا انشاء "اصلاح طلبی" و محتوای نه چندان زیرکانه "طرفداری از دولت روحانی" دارد, توسط افراد محترمی امضاء شده که برخی از آنها خود را "اپوزیسیون نظام در کلیت آن" و به نوعی برانداز و مخالف رژیم معرفی می کنند. البته انتقادات بسیار ملایمی نظیر "سهل انگاری و نارساییهای سیاسی و مدیریتی" به جمهوری اسلامی نیز شده است. تقلیل مسئولیت تمام عیار و عملکرد عامدانه و دهشتناک جمهوری اسلامی به مقوله های ملایم و خفیفی نظیر "سهل انگاری" و "نارسایی" یکی داستان است پر آب چشم.
درمان کرونای قم، جز نابودی دین دولتی نیست!
کرونا، جام شیشه ای جان مردم را در سراسر کشور در دست گرفته، و بیاری هپروت و بی خردی دینمداران روزانه، هستی بسیاری را در سرزمین اسلامی ـ ولائی درهم می شکند و چه خانمان ها را نسوزانده و بسادگی نابود نمی کند. مسئولین دغلباز، خرفت و غارتگر مذهبی به مردم دست و شکم خالی میگویند در خانه بنشینند، آنهم در حالی که برای نمونه در زابل، بسان دیگر استان ها و شهرها مردم ما، برای داشتن تنها یک کپسول گاز (در کشوری که دومین منابع گاز جهانی را دارد) ساعت ها می باید در صف دریافت آن باشند؛ حالا چه رسد به دیگر نیازمندی های بخور و نمیر فراوان و تأمین شق القمرگونه ی آنها که به آسانی میسر دریافت نیستند؛ بماند. این رژیم شیعی و زندگی ناگوار ما و سرگذشت اسلامی آن، تنها گوشه ای کوچک از این مدیریت موهوم ملائی 41 ساله، نادرست و تباهگر است که همچنان چندش انگیز و مرگبار در همه عرصه ها حاکم مطلق بوده و تاوان های گرانش، بسان اپیدمی کرونا برای ما در چنین شرایط بسان گذشته ها جز مرگباری هولناکی هستی نبوده و نمی باشد.
پیام نوروزی نهادمردمی - اسفند 1398

هم میهنان گرامی
در این روزهای بسیار تلخ و اسفبار که ویروس کرونا در پی بی کفایتی و مردم ستیزی فرقه اسلامی تبهکار حاکم در ایران به سراسر کشور شیوع پیدا نموده و جانهای بسیاری از هم میهنان را می گیرد، نوروز همیشه خجسته و شاد از راه میرسد.
عدم توانائی جمهوری اسلامی در سازماندهی علمی و عملی مبارزه با شیوع کرونا بدلیل دخالت های خامنه ای و امامان جمعه که بازبودن دکانهای مذهبی را مقدم بر سلامتی ملت برشمردند و شرکت هواپیمائی ماهان وابسته به سپاه تروریستی پاسداران پروازهای خود را به چین متوقف نکرد، فاجعه ای را در کشور رقم زده است که ابعاد شوم آن طی گذشت زمان، بیشتر آشکار خواهد شد.
به مناسبت فرارسیدن نوروز؛ بازخوانی دو مقاله تاریخی از مجله کاوه
مقاله نخست - مجله کاوه
مجله کاوه از جمله مجلاتی است که در بزنگاه ورود ایران به عصر مدرن، تلاش میکرد ایرانیان را با تحولات آن روز اروپا آشنا کند و با انتشار مطالب و مقالات روشنگرانه پیرامون تاریخ و فرهنگ ایران، سعی در احیا و زنده نگاه داشتن روحیات قومیت ایرانی و آمادگی بخشیدن به ایرانیان برای ورود به دنیای مدرن داشت. در شماره پنجم و ششم کاوه (۱۸ آوریل ۱۹۱۶) مقالاتی در رابطه با نوروز از جمله مطلبی از تقیزاده تبریزی و مقالهای از پروفسور گایگر (خاورشناس آلمانی) به چاپ رسید. در شماره مذکور تقیزاده تبریزی در مقاله خود به «ترتیب حساب و تقویم ایرانی» و تاریخچه نوروز در عهد ساسانی پرداخت که ذکر تمام آن مقاله در این فرصت نمیگنجد.
« بهار /عید نوروز »
باد بهاری عطر رویش گلها را
در جام شیرین و تلخ زندگی میریزد
آنانکه هر بهار زبخت بلند خویش
بی درد و غم به آرزوی خود رسیده اند
وآنانکه در تمام بهاران بهاری ندیده اند
از تاک زندگی خوشه ای شیرین نچیده اند
بهارآرزوها / عشق و امیدها
ای خوش بحا ل گل که بود خیمه گاه عشق
روشن ز پرتو رخ پروانه بارگاه عشق
در دامن بهار که بستانئ شکوفه ریزان است
روحم سرود عشق نوازد و جانم نوای عشق
حقایق ناخوشایند و تلخی که مولانا عبدالحمید عیان کرد
در شرایطی که کشور درگیر بحران مهلک ویروس کرونا است, مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در یک ویدئوی کوتا (بعنوان خطبه نمادین آسیب شناسی ویروس کرونا) سخنانی را بیان کرده است که خشم برخی از علمای قم و مسئولین جامعه المصطفی (دانشگاه بین المللی مذهبی و مجانی برای هزاران طلاب خارجی در قم) را برانگیخته است و روابط عمومی جامعه المصطفی بیانیه ای بر علیه مولانا عبدالحمید صادر کرده است. بر طبق اطلاعات رسیده به مرکز مطالعات بلوچستان در لندن, اکنون فشارهای فراوانی در قم اعمال می شود تا مراجع تقلید همانند آیت الله مکارم شیرازی نیز عکس العمل نشان بدهند.
| بازدید کننده گرامی، نوشته های هم میهنان که در این تارنما منتشر می شوند، در راستای آگاهی رسانی و باور و احترام به آزادی اندیشه و بازتاب آزاد آن است و بیانگر مواضع و دیدگاه های نهاد مردمی نیست و همواره نویسندگان پاسخگوی نظرات خود خواهند بود. |









